De tuin bij de Lindenhoeve

Ondanks het feit dat onze tuin lange tijd werd bijgehouden door de leerlingen van het Wellant college uit Naarden was de tuin aan een grote beurt toe.

tekst Bep De Boer; foto Nel de Haar

Nel de Haar, die als vrijwilligster van het jaar 2010 werd gekozen kreeg € 750 te besteden. En dat deed ze voor de tuin van de Historische Kring Laren. Ze schakelde het Tuincentrum “Boskoop” (J. Dool) in en die gingen er in januari van dit jaar even tegen aan. Het is niet te geloven hoe onze tuin is herboren. De hulsthaag werd echt geschoren. Je kan nu weer vanaf de straat in de tuin kijken. En verder werd er geknipt, gesnoeid en gespit. Al het tuinvuil dat we jaren hadden verzameld achter in de tuin werd afgevoerd. En terwijl de mannen in de tuin werkten goot het van de regen. En toch maar door gaan. Daar kun je alleen maar respect voor hebben. En dan de nieuwe planten, die er in werden gezet. Het mooiste van het mooiste. Wat zal onze tuin er van de zomer weer mooi bij staan. Dank je wel Nel. Dank je wel Sjaak.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 115 [2011-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.