De jonge oudjes

Op mijn 50e verjaardag, verleden jaar, realiseerde ik me dat ik nu ‘een jong oudje’ geworden was en dat het belangrijk is een stukje van mijn geschiedenis te koesteren en uit te dragen.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 107 [2009-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

Hans Schaapherder

Rond die periode heb ik de Historische Kring leren kennen door het ontwerp en de realisatie van de nieuwe internet site. Het enthousiasme van de mensen die ik daar heb ontmoet werkte aanstekelijk zodat ik me als vrijwilliger heb aangemeld. Na diverse gesprekjes werd ik gewezen op de mogelijkheid om de redactie van het kwartaalblad aan te vullen.

In het dagelijks leven ben ik grafisch ontwerper en die kennis en vakmanschap mag ik nu in tekst en beeld aan uw kwartaalbericht toevoegen. Inhoudelijk denk ik het sterke redactieteam aan te vullen met de geschiedenis van ‘de jonge oudjes’ en koppelingen tussen het heden en het verleden. Als redactie verzamelen we verhalen, ervaringen en kennis. Namelijk úw verhalen, ervaringen en kennis! Op uw verzoek kunnen we uw verhaal noteren, eventueel herschrijven of redigeren. Graag nodig ik u – én de jonge oudjes – uit uw ervaringen over de geschiedenis van ons prachtige dorp te delen en te bewaren.