90 Jaar MCC – uitreiking kwartaalbericht 156

24 april 2021 – Op zaterdag 24 april om 12.00 uur hadden Kees Ranzijn, Matthy van Klaveren (bagpipe), Eric Snelders (HKL redactielid) en Jos Joosen (penningmeester van de HKL) zich verzameld in de tuin van de Lindenhoeve (Historisch Centrum) om het splinternieuwe Kwartaalbericht 156 [2021-2] te overhandigen aan Kees Ranzijn.

Het idee voor deze uitreiking kwam van René Ranzijn (dorpsradio Laren) en hij was, samen met Erica van Dijk (dorpsradio redacteur actua) aanwezig om de boel in goede banen te leiden.

Matthy van Klaveren (ondermeer van de Liberation band en van St Andrews Drum & Pipe band Rotterdam) verzorgde de muzikale intro en outro. Het onderstaande filmpje geeft een impressie van deze gebeurtenis.

Impressie van de uitreiking. Het geluid is niet optimaal vanwege de wind en voorbijrijdende auto’s.
De microfoon die u ziet was voor de opnames voor Dorpsradio Laren.

In dit kwartaalbericht staat (ondermeer) het 1e artikel over de geschiedenis van MCC: de beroemde Larense muziekvereniging. MCC bestaat dit jaar 90 jaar en daarom is een reeks artikelen in voorbereiding om de geschiedenis van deze bijzondere vereniging te beschrijven: vooral door oud-MCC’ers aan het woord te laten.

In het eerste artikel komen Kees Ranzijn en Wil de Valk (samen 182 jaar) aan het woord, en dat was de reden dat we Kees hadden uitgenodigd voor de overhandiging van dit vers-van-de-pers Kwartaalbericht. Wil en Kees vertellen over hun herinneringen bij MCC vanaf ongeveer 1937. In volgende artikelen zullen nog veel meer (oud-) MCC’ers aan het woord komen.

Het kwartaalbericht 156 komt uit op maandag 26 april, en staat weer vol met artikelen over Laren en Laarders. Dit nummer staat vooral ook in het teken van oorlog en bevrijding.

In de mooie zonnige tuin van de Lindenhoeve.
Van links naar rechts: Kees Ranzijn, Matthy van Klaveren, Eric Snelders en Jos Joosen.

In het programma ‘Applaus voor …’ van zaterdagmiddag 24 april op Dorpsradio Laren waren ook enkele geluidsopnames bij deze uitreiking te horen. In die opnames komt Kees Ranzijn nog wat uitgebreider aan het woord.