Taxatie schilderijen in de Lindenhoeve

Op zondag 16 juni had de HKL de Lindenhoeve opengesteld voor geïnteresseerden om hun schilderijen te laten beoordelen door Wim Roborgh van Marquant Kunstzorg, Kunsthandel en Lijstenmakerij.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 169 [2024-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna en de Larense boekhandel te koop, zolang de voorraad strekt.

Daar het de eerste keer was dat de HKL zoiets organiseerde, wisten we niet helemaal of mensen hierop af zouden komen, zeker toen we erachter kwamen dat het Vaderdag was en dat het Nederlandse voetbalelftal zijn eerste groepswedstrijd speelde. Maar op deze zonnige middag kon Wim Roborgh diverse schilderijen beoordelen en gaf hij advies om bepaalde werken schoon te laten maken of te restaureren.  Het was een interessante middag met vooral mooie en leuke schilderijen die vaak al lange tijd in het bezit is van een familie. De HKL gaat dit zeker nog een keer organiseren voor degenen die in juni geen tijd hadden.