Schenkingen 2e kwartaal 2017

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 141 [2017-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

• 11/3: van Harry Ligter: boekje kindertoneel.
  • 11/3: van Ton Vos: tegeltje 5 jaar Warrekam en glazen beker 60 jaar LVV.
  • 18/3: van Patrick Majoor: portret van Henk Smit, geschilderd door zijn broer Jan Smit.
  • 18/3: van Rietje Veltkamp uit Steenwijkerland: fotoafdruk van het huis ‘de Bazel’ van fam. Pabst, Steenbergen 6-8. Afkomstig uit tentoonstelling ‘het geluk van de tuin’ Gewonnen met loterij, Museum Hilversum.
  • 22/3: van F. Bierlaagh namens Rabobank Noord Gooiland: oprichtingskosten 1902 en ledenregistratie, diverse foto boeken en historische verslagen van de Rabobank.
  • 1/4: via de erven van M. Kreijtz Hoelen: diverse boeken, borrelglaasje Gooische Apotheek en een tekening van het Bonte Paard (1977).
  • 1/4: van fam. Hoofd uit Eemnes: veiling kavel percelen nabij station Laren.
  • 8/4: van J. Vos: 20 plakboeken met foto’s, krantenartikelen en ansichtkaarten vanaf 1963.
  • 6/5: van Olga Fakkeldij uit Eemnes: plaquette van NSF te Laren/Blaricum dd 31 december 1947 uitgereikt aan Mej. G.M. v.d. Water (tante).
  • 17/6: van M. Koster-Mook: boekje ‘het dure moederschap’, 6 ansichtkaarten en 26 bidprentjes.

Allen danken wij hartelijk voor hun schenking aan de Historische Kring Laren!