Nieuw boek: te laren op de Dom

Het onlangs verschenen boek ‘Te Laren op de Dom, 75 jaar Klepperman van Elleven’ vertelt in woord en beeld de kleurrijke historie, klederdracht, liederen en dansen van de Klepper­man.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 107 [2009-1]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.

De ‘levende’ geschiedenis geeft inzicht in de sociale context van het cultureel en katholiek erfgoed van Laren evenals van de folkloristische traditie en het boerenleven van de Erfgooiers. Prachtig en vaak zeldzaam fotomateriaal, maakt het boek tot een kijkdoos van het rijke Larense verleden. Samengesteld door Leo Janssen, nu te koop à € 29,50.