In memoriam – Ser Timmerman

4 mei 1940 – 28 maart 2023

Onlangs hoorde ik van het trieste bericht dat Ser Timmerman is overleden op 28 maart jl.

Ser werd geboren in Laren en hij was jarenlang lid van MCC. Een beroemde anekdote is dat hij als eerste niet-katholieke Larense jongen lid wilde worden van de muziekvereniging en dat ging niet zomaar: de Bisschop moest er zelfs aan te pas komen om dit goed te keuren. Met zijn lidmaatschap vanaf 1956 maakte Ser de weg vrij voor andere niet-katholieke jongens om bij de club te mogen.

Ser maakte deel uit van de opvallende groep Jachthoornblazers van de club. Ser was aanwezig bij de grote successen zoals in Kerkrade, de concoursen in Zuid-Holland en de buitenlandse reizen. Ser is ook jarenlang penningmeester geweest voor de vereniging.

MCC tijdens de St Jansprocessie in 1962 – midden voorop Ser Timmerman met Jachthoorn

En dan de vele optredens tijdens carnaval – regelmatig reisde MCC naar Brabant om daar mee te feesten. De liefde voor Vught en zijn echtgenote Anneke maakten dat Ser Laren verliet om in Vught te gaan wonen. Daar werd hij vooral ook bekend als de kaas- en notenman aan het Marktveld.

We hadden het al een paar keer afgesproken en nu zou het er dan toch van komen: ik zou Ser interviewen over zijn herinneringen aan MCC – voor de reeks artikelen over de MCC-historie. Het is spijtig –vreselijk zonde – dat het er niet meer van is gekomen. We hadden nog zóveel te bespreken.

Ik zal Ser herinneren als bijzonder mens: vriendelijk, goedlachs, een fijne echtgenoot voor zijn Anneke, een prachtige vader voor zijn kinderen en grootvader voor zijn kleinkinderen. Hij zal gemist worden!

Ik wens de familie veel sterkte met dit verlies.

Eric Snelders