Kunstwerk onthuld

2 februari 2021 – Leerling van de Larense Montessorischool Hugo van Acker (6), oud-tekenleraar Hans van Deuren en burgemeester Nanning Mol, hebben 2 februari gezamenlijk het kunstwerk ‘Laren van weleer’ in de Hertenkamp onthuld. Zij deden dat door het doek weg te trekken dat sinds vorige week om het toen geplaatste kunstwerk hing.

Hans vertelt waarom hij koos voor Hugo als deelnemer: “Een jaar geleden liep ik langs zijn huis en hij herkende mij en riep ‘Hoi kunstenaar, ik ken jou… jij bent bij ons op school geweest en hebt verteld over dat wat bij Albert Heijn hing en over die Reus en dat mannetje met die geitenpoot’… en hij wist nog heel veel over het verhaal van de Lange Heul, met de zak zand en het mes. Later kwam zijn moeder vragen of hij ook een paar keer in mijn atelier mocht tekenen en dat vond hij heel leuk. Vandaar dat ik hem gevraagd heb om de verbindende schakel te zijn tussen verleden, heden en toekomst. En zo ook naar onze scholenprojecten onder de naam KKIDS=kunstenaars en kinderen in de school, wat we de komende jaren gaan voortzetten met steeds een onderdeel uit dit kunstwerk als thema.”

In het door de Historische Kring Laren (HKL) uitgegeven boekje ‘Laren van weleer’, dat is uitgedeeld op scholen, wordt het kunstwerk uitvoerig beschreven.