In het zonnetje: René Calis

Deze keer wordt René Calis door ons in het zonnetje gezet en door hem willen wij aan alle vrijwillige gastheren/vrouwen onze dank uitbrengen voor de vele zaterdag- middagen dat zij gastheer of gastvrouw zijn geweest in de Lindenhoeve.

De bezoekers van de Lindenhoeve worden door hen begeleid en voorzien van een kopje koffie of thee. Ook geven zij inlichtingen op de vele vragen die hen worden gesteld en als zij het antwoord schuldig moeten blijven worden de vragen genoteerd en later door insiders beantwoord. René is een van deze mensen. Hij is een geboren Laarder en kent vele Laarders persoonlijk. Hij is als vrijwilliger niet alleen bezig met de Historische Kring in Laren. Hij is ook WMO-medewerker (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) en Clientenraadslid van DIANET (dialysevereniging). Na een hersenoperatie die als gevolg had dat zijn nieren niet meer goed functioneerden kwam hij al snel aan het dialyse-apparaat en spoelt thuis 6x per week. Ondanks dat hij door zijn ziekte dikwijls heel moe is weet hij toch zijn opgewektheid te bewaren en maakt hij zich verdienstelijk met zijn vrijwilligerswerk. Wij waren bij hem op bezoek en lieten ons uitleggen wat spoelen met een dialyse-apparaat inhoudt. Heel veel werk, heel veel geduld en nooit de moed opgeven wordt aan deze patiënten gevraagd. René heel veel dank voor je tomeloze inzet en tevens danken wij in jou alle gastheren en vrouwen.

Namens de redactie: Gerda Meulenkamp en Mary van der schaal

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 116 [2011-2]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 4 per stuk in de Lindenhoeve te koop, zolang de voorraad strekt.