Gratis Kringspel Laren bij Kwartaalbericht 161

Als bijlage bij Kwartaalbericht 161, ontvangen de leden een cadeautje van de Historische Kring Laren (HKL). Het ‘Kringspel Laren’ is een ouderwets gezellig bordspel dat u samen met uw kinderen, kleinkinderen of misschien zelfs achterkleinkinderen kunt spelen. U heeft vast nog wel een dobbelsteen en een paar pionnen (of maak zelf uw pionnen) en deel uw kennis over ons mooie dorp met de nieuwe generatie(s).

De HKL zoekt namelijk naar kansen om de jeugd bij de geschiedenis van Laren te betrekken. Zo verscheen in 2020 ons boek ‘Laren van weleer’, dat vooral geschreven is voor jongeren van 10-12 jaar. ‘Redder’ van het gelijknamige kunstwerk – Hans van Deuren – is via de stichting Kunst en Kinderen In De School (KKIDS) actief op scholen waar o.a. thema’s uit ‘Laren van weleer’ worden behandeld. Dit jaar is het thema ‘Laren boerendorp’. De redactieleden van het Kwartaalbericht Hein Calis, Hans Schaapherder, Wim Keizer en Eric Snelders werkten dit thema uit tot een ‘jeugdkatern’, waarbij Hans van Deuren aansloot om zijn ideeën in te brengen. Het jeugdkatern ontwikkelde zich uiteindelijk tot een uitvouwbaar bordspel.”

Wij hopen van harte dat jong en oud, kinderen en ouders, kleinkinderen met hun opa’s en oma’s er veel plezier aan zullen beleven! Uitleg over de spelregels staat op het spel zelf.

Maar er is meer: het spel kan worden uitgebreid met quizvragen via onze website én de gevolgde ‘kring door Laren’ is een leuke wandelroute waarmee u de geleerde kennis opnieuw kunt delen. Het spel en de route eindigen op de Brink waar een overwinning op gepaste wijze kan worden gevierd. Het spel is mede mogelijk gemaakt door Snackbar BeoBrasserie & Bar MauveRon Gastrobar Indonesia en poffertjeskraam Corn. de Haan. Leden-donateurs van de HKL ontvangen het spel gratis bij dit Kwartaalbericht. Losse exemplaren zijn voor 2 ­euro (cadeau­tip!) in de Lindenhoeve te koop.

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 161 [2022-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna te koop, zolang de voorraad strekt.