Boekenwinkel

Boeken

Onderstaande boeken zijn in de Lindenhoeve te koop – zo lang de voorraad strekt. De Lindenhoeve is iedere zaterdag tussen 14.00 en 16.00 uur geopend. Hou er rekening mee dat aankopen in de Historische Kring Laren uitsluitend à contant mogelijk zijn.

De Merken

Jeugdherinneringen uit Laren (en elders)

Steven Weinberg

In “De Merken” vertelt de bioloog Steven Weinberg over zijn gelukkige jeugd in Laren Zuid-Frankrijk, zijn band met zijn ouders en zijn broer, de angsten en vreugdes van het opgroeien, zijn fascinatie met de natuur en het zoeken naar de grote liefde. De bundel korte verhalen beslaat de periode 1946-1968. Het begint met een fietsenmerk, een kort relaas over het tragische oorlogsverleden van zijn familie en het gelukzalige begin van zijn eigen leven (“En zo ben ik het meest gewenste kind van Europa geworden, het nieuwe begin van mijn ouders.”). Via een vijftigtal andere merken, waarvan sommigen niet mer bestaan, van lijm tot wasmiddel en van jam tot auto’s en motorfietsen, schildert de auteur de sfeer van dat niet zo verre verleden waarin alles nog gezellig was. Van de zwemlessen als klein kind tot de magische aanschaf van een heuse microscoop voor de jonge biologiestudent, wordt de lezer meegevoerd op de golf van levenslust en optimisme van de auteur. Een bundel verhalen die u meer dan eens zal doen glimlachen en af en toe een traantje zal doen wegpinken. Voor bewoners van Laren en 65+ers een mus, voor elders wonenden en de jongere generaties een aanrader!

Uitgeverij NautilEditions

ISBN 9782919948611