Schenkingen 2e kwartaal 2024

Dit artikel is afkomstig uit Kwartaalbericht 169 [2024-3]. Leden van de Historische Kring Laren ontvangen het kleurrijke glossy magazine 4 keer per jaar. U kunt hier lid worden. Losse nummers zijn à € 9,50 per stuk in de Lindenhoeve en bij Bruna en de Larense boekhandel te koop, zolang de voorraad strekt.

27/3: Oude dia’s en bandopname gemaakt in jaren 60/70 door dhr. J.P. Horssen.

3/4: Olga Fakkeldij bracht diverse foto’s, stamkaarten en tekening Peter Lutz.

6/4: Vincent Hilhorst kwam met een schilderij van mevr. Jacobs-Keulemans en een blauwe collectebus.

13/4: Vincent Hilhorst gaf bidprentjes, oude Kwartaalberichten en 2 boeken.

13/4: Wim Kamerman schonk een kaart van discotheek Hamdorff uit 1972 en een affiche Burgemeester Van Nispen.

29/4: Archiefje van Tinus Calis ‘Stichting Samen Mens’.

4/5: Schenking van familie Oversteegen-Calis: Plaquette van Ferry Oversteegen.

11/5: Familie Slokker schenkt twee kalenders van Laren 1973/1974.

11/5: Liesbeth LaBryn schenkt diverse bidprentjes.

15/5: Frank van Wijk bracht ons het archief van Bertie van Wijk, bestaande uit documenten, boeken, knipsels, bidprentjes, stambomen etc.

18/5: Schenking van Willem Duurland: Entreebiljet ‘Larens Dorpsfestijn’ en kaartje en voedingsbonnen uit WO II.

25/5: Mevrouw De Graaf schonk 6 ingelijste schilderijen, tekeningen, kalender, boek van J.P. Koenraads.

5/6: Dhr. Den Hartog kwam met folder en envelop Hogenbirk en kop &schotel.

5/6: Schenking van de heer Dittmar: envelop met persoonlijke spullen en knipsels.

8/6: Ans Kleijn schonk boekje Zandmannetjes.

8/6: Schenking van familie Tinus Calis, diverse boeken.

15/6 Diverse boeken en dvd van Gideon Calis.

15/6 Schenking Kaart van Gooiland door Robert Majoor.

19/6: Schenking van Corina en Marianne van ’t Klooster: mooi schilderij van Jan Smit ‘Jongentje’ uit de inboedel van hun ouders.

Correctie schenkingen nr 167
In Kwartaalbericht 167 waren bij de schenkingen foto’s afgebeeld van voorwerpen afkomstig van de openbare school (bord van de school, wandkaart, vertelplaat bij de methode aanvankelijk lezen – ofwel: aap, noot, mies – van Hoogeveen, enkele oude leesboekjes, waaronder een boekje van meester Van Wulfen, en het EHBO-lantaarntje uit de Eerste Wereldoorlog). Helaas was abusievelijk vergeten de naam van de schenker te vermelden. De spullen waren afkomstig van Rien Wesdorp, oud-directeur van basisschool De Ploeg. Nogmaals onze hartelijke dank en excuses voor de omissie.

Allen danken wij hartelijk voor hun schenking!